23.2.2020

Blogiarvonta - hiihtoloman kunniaksi

Näin hiihtolomien lähestyessä ja osalla jo loma on voinut ehtiä ollakin etelässä, niin loman kunniaksi tässä tulee blogiarvonta, Olen itse sellainen kausikutoja, että joskus syntyy jotain nopeastikin neuletta ja joskus neuleen tekemiseen menee kauan aikaa. Nyt olen kutonut kapeaa kaulahuivia ekaluokkalaiselle. Hän kyllä tuumi, että hänellä on jo yksi oranssin värinen huivi. Täältä löydät mallin, millainen itse kudottu diy-työ se on ollut.

Äitini kutoo paljon sukkia ja niitä häneltä löytyy monen mallisia. Nyt hän on ihastunut kutomaan pitkävartisia sukkkia, joissa on pitsineuletta varressa. Aidosta villasta tehdyt villasukat ovat parhaimmat kotona jalassa, meillä kaikki tykkäävät villasukista. Äitini ansiosta jalkojamme ei palele  ja villasukkia on kaapissa vinot pinot. Pienten lasten villasukkien ohjeen olen täällä julkaissut, jos hiihtolomalla sinulla vaikka aikaa kutoa.

Jos olet kiinnostunut villasukkien kutomisesta, niin Minerva -kustannus on julkaissut Villasukkien uudet trendit -ohjekirjan. Kirjassa on paljon ohjeita Blogiarvonnan palkintona on tämä ihana kirja!

Kirjassa 25 uutta värikästä sukkamallia sekä pienille että suurille jaloille.

Koko perheelle on helppo neuloa istuvat sukat kokojen 20/21–46/47 ohjeilla.

Kaikissa tämän kirjan sukkaohjeissa on 4 silmukan mallikerta, joten kuviot on helppo soveltaa erikokoisiin sukkiin. Yhdessä luvussa esitellään useita sukkamalleja pienille jaloille. Kirjailija antaa lisäksi vinkkejä, miten neuloa oikeankokoiset sukat kullekin koolle.

Neulonnan avuksi on kirjassa selitetty perustekniikat .






Blogiarvonta päättyy 5.3.20 klo 18. Arvontaan voit osallistua kommentoimalla Oletko milloin kutonut viimeksi ja mitä kudoit? Jätä sähköpostiosoitteesi, jos olet anonyymi-lukija. Onnea kaikille arvontaan!




21 kommenttia:

  1. Olen tehnyt kolmet sukat: koulussa joskus 80-luvulla, sitten vuonna 1994 ja viimeksi jouluna 2018. Mä haluaisin oppia tekemään kauniita sukkia. Eivät ehkä ole olleet ihan viehättävimmästä päästä nämä tekoseni :)

    VastaaPoista
  2. Neulon paljon ja viimeksi valmistui palmikkopipo.
    hamalainentmatgmail.com

    VastaaPoista
  3. Kudon joka päivä.Pitkiä "marisukkia"nyt
    viimeksi.
    o.korpi@gmail.com

    VastaaPoista
  4. Hauska arvonta, mukana tottakai! Viimeksi viikonloppuna sain valmiiksi yhdet sukat, tällä hetkellä puikoilla vauvanpeitto :)

    VastaaPoista
  5. Oi, tää ois ihana kirja!

    Viimeksi olen tainut kutoa pipon... Siitä tosin on jo jokunen kuukausi aikaa.

    VastaaPoista
  6. Sukuun on tullut kaksi vauvaa vuoden sisällä, heidän myötään olen löytänyt kutomisen uudestaan. Kirja olisi tarpeen. Tällä hetkellä etsin ohjeita netistä. eija.maisniemi@gmail.com

    VastaaPoista
  7. Sukuun on tullut kaksi vauvaa vuoden sisällä, heidän myötään olen löytänyt kutomisen uudestaan. Kirja olisi tarpeen. Tällä hetkellä etsin ohjeita netistä. eija.maisniemi@gmail.com

    VastaaPoista
  8. Sukuun on tullut kaksi vauvaa vuoden sisällä, heidän myötään olen löytänyt kutomisen uudestaan. Kirja olisi tarpeen. Tällä hetkellä etsin ohjeita netistä. eija.maisniemi@gmail.com

    VastaaPoista
  9. Kaikenlaista tykkään tehdä, mutta kutominen ei oikein ole heiniäni. Osallistun silti arvontaan, sillä meidän huushollissa Aleksi kutoo lähes joka ilta ja tämä kirja ilahduttaisi häntä varmasti. Iloista viikkoa!

    VastaaPoista
  10. Vuosien tauon jälkeen innostuin 2014 jälleen kutomaan ja sillä tiellä olen. Kudon lähes joka ilta ja välillä kutimet kulkevat mukanakin. Nyt on meneillään villasukat Nostetut palmikot -ohjeella.
    Kiva, että näitä kudonnan ohjekirjoja painetaan yhä uusia. Tämä esittelemäsi kirja onkin minulle outo, joten tavoittelen sitä arvonnassasi.

    VastaaPoista
  11. Olen viimeksi kutonut kaulurin äidilleni ja toisen itselleni. Ennen kudoin paljon enemmän, joten inspiraatiota kirjasta saisin varmasti.
    Ihanaa lomaviikkoa Aikku <3

    VastaaPoista
  12. Mukana arvonnassa:)
    Sukkia on minulla aika iso laatikollinen kaapissa. Olen kausikutoja, viimeksi valmistuneista sukista on kulunut jo hetki aikaa. "Kopassa" on yksi sukka valmiina ja toinen tulossa. Koskahan tekisin sen valmiiksi:)

    VastaaPoista
  13. Viimeksi neuloin sormikkaat.Mukana arvonnassa.Mukavaa helmikuun viimeistä viikkoa!
    miakinnun75@gmail.com

    VastaaPoista
  14. Sukkia kudon lähes taukoomatta, joskus tosin menee viikkokin että en ehdi kutoa mutta sitten taas voi yhdessä illassa valmistua koko sukka. Mukana arvonnassa.
    klaara49@luukku.com

    VastaaPoista
  15. Oi, olisipa mukava saada tuollainen kirja ja vinkkejä sukkien kutomiseen. Jospa se kantapääkin onnistuisi kirjan hyvin vinkkien avulla.

    VastaaPoista
  16. Muutamia vuosia sitten villasukat :)
    anna_88@luukku.com

    VastaaPoista
  17. Oi ihanaa! <3 Villasukat olen viimeksi tehnyt itselleni. :)

    hippohiiri@gmail.com

    VastaaPoista
  18. Voi tuo kirjahan olisi juuri minulle <3 Eilen kudoin viimeksi ja tietysti villasukkaa :) Mukavaa loppukuuta :)

    VastaaPoista
  19. En osaa tehdä sukkia, mutta töppösiä olen kutonut aika monet, ne on helpot ja nopeat tehdä, ei ole tullut laitettua blogiin kuvia niistä.
    Äitini neuloi paljon sukkia silloin ku eli.
    Tulen mukaan arvontaan, liityin myös.

    VastaaPoista
  20. Sukkia on tullut neulottua, mutta vinkkejä aina tarvittaisi. Mukaan arvontaan.pirjo.immonen@pp1.inet.fi

    VastaaPoista
  21. Huivi viimeksi.
    postin.tuomaa@gmail.com

    VastaaPoista

Ilahdun, jos jätät viestiä:) Voit myös laittaa s-postia arjahanne@hotmail.com