22.1.2014

Tekokukat vs.aidot

Olen aina ollut aitojen kukkien ja kasvien kannalla kotona. Meillä on aina kasvanut jotain kasveja kotona sisällä ympäri vuoden. Osan olen saanut hyvinkin menestymään, mutta osa on saattanut kuolla talven aikan. Siskoni saa jopa orkidean kukkimaan uudelleen, mutta minun oma ei ole kasvattanut juurikaan edes lehtiä n. kolmen vuoden aikana:)

Piipahdin sisustusliikkeessä, ja olen nyt onnellinen tekokukkien omistaja. Olin jo kauan ajatellut, että laitan roskiin "huonot" viherkasvini, koska ne eivät saa riittävästi valoa, ja silti vuodesta toiseen yritän niitä kasvattaa esim. kodinhoitohuoneen ikkunalla, joka ei ole edes etelänpuoleinen ikkuna.

Näitä nyt ei tarvitse kastella eikä vaihtaa multaa, hoidoksi riittää vaan suihkutus, jos menevät pölyisiksi.



Olen entisöinyt (lähinnä maalasin) vanhat antiikkituolit, ja niissä on mukavampi istua, kun laitoin pehmusteet. Näitä tähtikuosia on välistä vaikea vastustaa. Kärkkäisen Kodikas-sarjan istuintyynyt lähti vähän alle 5 €/kpl alesta. Ajattelin, että näitä voi kesällä pitää myös terassilla.

Tässä näitä tekoviherkasveja, näyttävät kyllä ihan aidoilta. Näiden paikkaa nyt voi vaihdella, kun menestyvät myös hämärässä. Nyt näiden paikka on ensin keittiön kaappien päällä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun, jos jätät viestiä:) Voit myös laittaa s-postia arjahanne@hotmail.com